Головним завданням діяльності вчителя-логопеда є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з вихованцями які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
Основні структурні компоненти професійної діяльності вчителя-логопеда:
1. Діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень мовлення у дитини, бесіда з медичними працівниками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення)
2. Складнання індивідуальних корекційно-розвивальних планів роботи з кожною дитиною
3. Визначення доцільних форм взаємодії з дитиною, видів корекційно-розвивальної роботи
4. Корекційна робота з виправлення порушень усного та попередження порушень писемного мовлення
5. Надання порад, консультацій педагогам, залучення всіх членів колективу до активної практичної співпраці
6. Співпраця із практичним психологом, вихователями, музичним керівником щодо корегування педагогічного, корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення
7. Аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини, ведення документації та складання звітів
8. Участь у різних заходах методичної роботи , самоосвіта.
9. Проведення підгрупових та індивідуальних логопедичних занять
10. Пропаганда логопедичних знань, взаємодія з батьками.