Тиждень безпеки життєдіяльності
Мета: закріпити у дітей уявлення про можливі небезпечні ситуації техногенного, природного, медичного, біологічного характеру та відпрацювати стереотипи поведінки дошкільників під час виникнення надзвичайних ситуацій в умовах правового режиму воєнного стану; вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров'я.
Вихователем-методистом закладу підготовлено план проведення «Тижня безпеки дитини», відповідно якого організовано та проведено тематичні дні:
Понеділок – «Дитина і побут. Пожежна безпека»
Вівторок – «Дитина і вулиця. Правила дорожнього руху»
Середа – «Дитина і гра. Мінна безпека»
Четвер – «Дитина і природи. Екологічна безпека»
П’ятниця – «Здоров'я дитини. Особиста безпека»
На допомогу педагогам в організації навчально-виховної роботи з дітьми по темах днів тижня оформлено виставку методичної літератури, інформаційні папки «Безпека життєдіяльності дошкільників», «Правила дорожнього руху», «Правила пожежної безпеки», «Екологічне виховання», «Вибухонебезпечні предмети».
Формування в дитини дошкільного віку свідомої безпечної поведінки в довкіллі базується на позитивних прикладах дорослих, то і з батьками була проведена робота: вихователями проведено консультацію у Viber-батьківських групах «Ліфтова безпека», «Правила поведінки під час сигналу «Повітряна тривога!»», «Незнайомці» організовано виставку пам’яток з БЖД зі зверненням, щодо доцільності безпечної поведінки у повсякденному житті, підготовлено виставку дитячих малюнків з батьками на тему «Безпека мого життя».
Під час «Тижня безпеки дитини» проведено:
- Дидактичні і гри та вправи: «Горить-не горить», «Хто з дітей грається у безпечному місці?», «Чим можна гратися, а чим – ні!», «Допоможи Патрону – мінна безпека», «Безпечні та небезпечні іграшки», «Вогонь-друг, вогонь-ворог», «Уроки безпеки», «Добре-погано», «Оціни вчинок», «Аварія», «Я і незнайомець», «Нестандартні ситуації», «Корисно-шкідливо», «Ведмедик захворів», «З вогнем погані жарти – жартувати з ним не варто», «Уважний будь».
- Рухливі ігри: «Юні пожежники», «Врятуй вірних друзів», «Горобці та автомобілі», «Мишоловка», «Кіт і миші», «Хитра лисиця», «Заборонений рух», «Кольорові автомобілі», «Потяг», «Стій, увага, руш!», «Знайди собі місце», «Увага, всім!», «Обережно, не наступи».
- Сюжетно-рольові ігри: «Рятувальники», «Тривога», «Що потрібно пожежнику для роботи», «Я вдома сам», «Пожежники», «Диспетчер», «Школа екстремальних ситуацій», «На кухні» та інші.
- Бесіди: «Про користування домашніми електроприладами», «Якщо ти сам удома», «Як поводитися, коли поруч немає дорослих», «Про хвороби брудних рук», «Де живе електричний струм», «Де безпечно гратися на вулиці», «Як уникнути неприємності?», «Безпека в природі», «Режим мого дня», «Мінна безпека», «Твої дії в разі небезпеки», « Здоров’я дитини – багатство країни», «Як ми граємося на вулиці», «Сірники – не іграшка», «правила безпечного користування механічними та електричними приладами», «Обережно, собака!», «Поважай природу», «Вікно-джерело небезпеки», «»
- Екскурсії огляди: ознайомлення з протипожежним щитом, з електроприладами на кухні, пральні; в медичному кабінеті з дітьми під час оглядової екскурсії медичною сестрою була проведена бесіда «Надання першої посильної допомоги».
- Спостереження: за транспортом, який рухається біля дитячого садка, за пішоходами (моделювання ситуації безпечної поведінки на вулицях), за станом погоди і чи її стан впливає на безпеку життя людини, за тваринами на вулиці (бродячі тварини та небезпека спілкування з ними) тощо.
- Моделювання ситуації: «Заллємо вогонь водою», «Червоне світло застало посеред дороги», «Незнайомець пропонує», «Пішли зі мною», «Гра на балконі» тощо.
- Ігри – тренінги: « Ало, пожежники – біда!», «Синал: Повітряна тривога!».
- Перегляд відеоматеріалів, презентацій: «Обережним будь», «Пожежа», «Обережно, дорога!», «Пес Патрон», «Обережно, міни».
- Організована діяльність (заняття): «Сам удома. Незвичайні ситуації», «Вибухові предмети та вогнепальна зброя», «Обережно:бурулька, ожеледиця», «Очі та моє здоров’я», «Дії під час сигналу Повітряна тривога», «Вогонь-добрий, вогонь-злий», «Лікар Айболить», «Вовк і семеро козенят», «Про небезпечні речі для малечі», «Мухомор», «Машини спецпризначення», «В ігри граємо-здоров’я зберігаємо», «Безпека під час війни. Поради захисника».
Надалі плануємо продовжити підготовку інформаційних матеріалів з питань безпеки життєдіяльності (листівки, пам’ятки) для розповсюдження їх серед батьків; поповнити куточки безпеки життєдіяльності плакатами на застережливу тематику; залучати працівників ДСНС для проведення спільних нарад і консультацій – методичної допомоги педагогам у проведені освітньо-виховного тижня з основ знань безпеки життєдіяльності.
Вихователь-методист Юлія ДМИТРУК